Nieuwsbrief 22-3-2019

Paasontbijt /lunch

In verband met de CITO eindtoets groep 8 op donderdag 18 april hebben we een:
paasontbijt voor groep 1 t/m 3 en een paaslunch voor groep 4 t/m 8.
Leerkrachten en kinderen van groep 1 t/m 3 komen die dag in pyjama, ochtendjas (evt. pantoffels) op school. We ontbijten dan op school en voor alle kinderen is er drinken, een gekookt ei, brood, puntje, matse, kaas en ander beleg. Geef uw kind in een tasje gewone kleren mee, want na het ontbijt kleedt iedereen zich om.

De leerlingen van groep 1 t/m 3 hoeven voor het ontbijt niets mee te nemen.

De leerlingen van groep 4 t/m 8 moeten zelf hun bestek en beker meenemen (minder plastic afval). Zij hebben van 12.00 – 12.30 een paaslunch in hun eigen klas.

Ouderochtend Gezond bewegen en voeding

Afgelopen donderdag hebben Peter Nijboer(sportcoach) en Sascha Marusenko (jeugdwerker) een presentatie gegeven over gezond bewegen en gezonde voeding. Er waren 15 ouders die deze bijeenkomst hebben bijgewoond.
Eerst hebben we gezamenlijk bekeken hoeveel suikerklontjes er in frisdranken zaten, dat was schrikken. Hierna zijn we gezamenlijk in gesprek gegaan over ‘Fit en Gezond’. Als ouders en opvoeders zien we het belang in van veel water drinken, elke dag groente en fruit eten, kinderen op tijd te laten slapen en veel bewegen.

De volgende ouderochtend staat gepland op donderdag 11 april, met als thema Sociale Media. Zet het alvast in uw agenda.

Project Geraakt:
In de week van 11 tot en met 15 maart zijn op onze school extra activiteiten gegeven. Onder leiding van diverse organisaties zoals Holland Dance, De Dutch Don’t dance division en ADO Den Haag. Alle kinderen hebben enorm genoten van de ontzettend leuke activiteiten. Deze week is echt voor herhaling vatbaar en wij als school zullen gaan kijken hoe we dit volgend schooljaar weer kunnen organiseren.

Rapporten:
Nog niet alle rapporten zijn ingeleverd. Wij willen u vragen de blauwe mappen weer in te leveren bij de leraar van uw zoon/dochter.

Herhaalde oproep Ouderbijdrage

We willen u vragen om, als u dit nog niet heeft gedaan, uw vrijwillige ouderbijdrage voor dit schooljaar te betalen. Van de vrijwillige ouderbijdrage worden o.a. de extra activiteiten betaald, zoals het Paasontbijt of de spelletjes op een sportdag.
• Voor één kind betaalt u €23,-
• Voor twee kinderen samen betaalt u €37,-
• En voor drie of meer kinderen betaalt u €45,-

De bijdrage kunt u betalen bij onze conciërge Monique. Wilt u het bedrag gepast in een enveloppe doen voorzien van de naam van uw kind(eren). U kunt het bedrag ook overmaken naar NL29INGB0007234049
Heeft uw kind een Ooievaarspas dan kunt u deze laten scannen bij Monique; de gemeente Den Haag betaalt dan voor u.

Herhaalde oproep gegevens van de leerlingen

Langs deze weg willen wij u vragen een mail te sturen naar onze school info@deklimopschool.nl met hierin uw adres en telefoonnummer.

Wij willen de juiste email adressen verzamelen. Als we de mailadressen van alle ouders hebben kunnen we beginnen met Mijn School Info (MSI). Dat programma kan dan gebruikt worden voor alle communicatie. Denk aan de nieuwsbrief, studiedagen, afspraken voor rapportbesprekingen, etc. Zo voorkomen wij ook dat u onverwachts niet te bereiken bent als er iets met uw kind aan de hand is.
Uiteraard gaan we ervan uit dat u doorgeeft aan de school als u verhuist naar een andere wijk, stad of land en uw kind dus niet meer naar onze school toe gaat. Zo weten wij waar uw kind naar toe gaat en voorkomen we vervelende situaties.

Studiedag 21 maart
Donderdag heeft het team van de klimop een studiedag gehad. Er werd vanaf 08:30 aan de slag gegaan o.l.v. HCO. Het thema van deze dag was het nieuwe schoolplan voor onze school voor 2019-2023. Alle leraren hebben zich enorm ingezet om na te denken en met doelstellingen te komen voor onze school. Deze dag was een succes. Er zijn 6 belangrijke punten naar voren gekomen waarmee wij als school/team aan de slag gaan om het onderwijs voor uw kind nog beter te maken en de school en het team verder te ontwikkelen.

2 april Teamvergadering
5 april Studiedag groep 1 en 2