Nieuwsbrief 18-4-2019

18-april 2019
website: www.deklimopschool.nl

Beste ouders en/of verzorgers van de kinderen,

Hierbij ontvangt u de tweewekelijkse nieuwsbrief van De Klimop.

Ouders in de klas
Groep 1 en 2
Bij de kleuters is er op de woensdagochtend van 8.30 tot 9.00 inloopochtend.

Groep 3 tot en met 8
De eerste woensdag van de maand van 8.30 tot 9.15 kunnen wij de ouders in de klas ontvangen.

Team dag

Op 15 mei hebben alle medewerkers van De Klimop hun jaarlijkse teamdag. Dit betekent dat de school die dag gesloten is en er geen les gegeven wordt.

Schoolreis

Wij gaan op vrijdag 7 juni met de kinderen van groep 4 t/m 7, met de tram naar Drievliet. Wij vertrekken om 8:45 vanuit school en zijn tussen 17:00-17:30 terug op school. De kosten voor dit schoolreisje zijn €17,50 per kind. Inclusief: reiskosten, entree, patat en een ijsje. Voor kinderen met een ooievaarspas geldt: is de ooievaarspas op school gescand, dan betaalt de gemeente voor deze leerlingen en hoeft u niet bij te betalen.

U mag bij de groepsleerkracht van uw kind betalen.

Activiteiten Hondiusplein:
Woensdag 10 waren er op het Hondiusplein verschillende activiteiten georganiseerd door de gemeente, het buurthuis , Street sporten De Klimop school. Er werden verschillende sporten beoefend onder leiding van gediplomeerde trainers. Ook werd er door het club huis voor eten en drinken gezorgd. Er waren zelfs gratis suikerspinnen en popcorn.

Ook was er door de gemeente gezorgd voor 2 springkussen. Deze activiteiten zijn het gevolg van alle partijen die om het Hondiusplein actief zijn. De gemeente wil graag meer bekendheid aan De Klimop geven en aan de mogelijkheden die er zijn op het Hondiusplein. De samenwerking moet ook gaan leiden tot een toename van het aantal leerlingen op De Klimop.

Koningsspelen
Vrijdag 12 april werden op het schoolplein en de sportvelden bij onze school de koningsspelen georganiseerd. Er waren diverse activiteiten zoals een springkus en diverse spelletjes. De dag werd geopend door een dansje die opgevoerd werd door de kinderen voor alle aanwezige ouders die in grote getalen aanwezig waren. Hierna hebben alle kinderen een ontbijt in de klas gegeten. Na het ontbijt werden de groepen gevormd die uit leerlingen van groep 4 t/m 8 bestonden.
De leerlingen van groep 8 waren de aanvoerders van het team. Er waren 8 verschillende activiteiten. In de middag hebben de groepen 1 t/m 3 de activiteiten gedaan.

De dag was een groot succes alle kinderen hebben er veel plezier aan beleefd.

de Schoolspullenpas

Beste ouders\verzorgers,
Ook dit jaar krijgt u, als uw kinderen een Haagse Ooievaarspas hebben en tussen de vier en
zeventien jaar oud zijn, een aanvraagformulier voor de aanvraag van de Schoolspullenpas
thuis gestuurd. Met deze pas kunt u veel schoolspulletjes kopen: pennen, potloden,
gymspullen, mappen… en wat er verder nog nodig is voor school.
Eind mei kunt u het aanvraagformulier verwachten. Kijk goed na of alles klopt wat er op
staat? Klopt het dan kunt u het formulier terugsturen in de antwoordenvelop (postzegel niet
nodig) óf, en dat is nieuw dit jaar: U kunt de aanvraag ook digitaal doen op de website van
Leergeld Den Haag! De aanvraag wordt dan gelijk behandeld; er is geen risico dat u het
formulier kwijt raakt! En, uw aanvraag wordt sneller in behandeling genomen dan als u het
formulier opstuurt naar Leergeld!
De waarde van de pas is ook dit jaar € 50 voor basisschool; €250 voor brugklas en € 150 voor
leerlingen vanaf de tweede klas van het voortgezet onderwijs.
Bel ons op of mail ons als u 15 juni nog geen aanvraagformulier
hebt ontvangen!!!
T: 070-7796135 / 070-7796136 (ma-don 9.00-12.30)
Email: schoolspullenpas@leergelddenhaag.nl

Kinderen vanaf twaalf jaar, met een Ooievaarspas, krijgen in mei een aanvraagformulier voor
een gratis HTM abonnement voor weekenden en officiële vakanties. Kinderen die naar de
brugklas gaan kunnen in juni ook een aanvraagformulier verwachten voor een mobiele
telefoon.
Voor een fiets kun je terecht op de website van Leergeld. Kijk voor verdere informatie op de
website van Leergeld (www.leergelddenhaag.nl).
Een grafische rekenmachine voor de bovenbouwklassen van het voortgezet onderwijs kan
ook worden aangevraagd bij Leergeld.
T: 070-3601337 of 070-7796135 (ma-don 9.00-12.30)
Email: info@leergelddenhaag.nl

Belangrijke data:

19 april Goede vrijdag
20 april t/m 5 mei Vakantie
6 mei Ramadan
12 mei Moederdag
15 mei Teamdag (school gesloten)
20 mei Start entreetoets groep 7

Vriendelijke groet,
John Bodmann,
Directeur De Klimop

Ontdek meer van De Klimopschool Den Haag

Abonneer je nu om meer te lezen en toegang te krijgen tot het volledige archief.