Nieuwsbrief 10 mei 2019

10 mei 2019
website: www.deklimopschool.nl

Team dag/School gesloten

Op 15 mei hebben alle medewerkers van De Klimop hun jaarlijkse teamdag. Dit betekent dat de school die dag gesloten is en er geen les gegeven wordt.

Ouders in de klas
Groep 1 en 2
Bij de kleuters is er op de woensdagochtend van 8.30 tot 9.00 inloopochtend.

Groep 3 tot en met 8
De eerste woensdag van de maand van 8.30 tot 9.15 kunnen wij de ouders in de klas ontvangen.

Schoolreis
Wij gaan op vrijdag 7 juni met de kinderen van groep 4 t/m 7, met de tram naar Drievliet. Wij vertrekken om 8:45 vanuit school en zijn tussen 17:00-17:30 terug op school. De kosten voor dit schoolreisje zijn €17,50 per kind. Inclusief: reiskosten, entree, patat en een ijsje. Voor kinderen met een ooievaarspas geldt: is de ooievaarspas op school gescand, dan betaalt de gemeente voor deze leerlingen en hoeft u niet bij te betalen.

U mag bij de groepsleerkracht van uw kind betalen.

Ramadan
De Ramadan is afgelopen maandag begonnen. Veel kinderen proberen te vasten. Wij als team respecteren dit. Wel willen wij u adviseren uw kinderen eten en drinken mee te geven. Vooral i.v.m. de entreetoetsen is dit belangrijk. Het is gebleken dat kinderen in deze periode van toetsen toch meer spanning hebben. Door te kort aan eten en drinken kunnen ze dan mindere resultaten scoren. Dit is uw vrije keuze is en alleen een advies van onze kant.

Ouderochtend
23 mei is er weer een bijeenkomst voor alle ouders van de leerlingen van de Klimopschool. Het thema dat centraal staat is lichamelijke ontwikkeling. Metha de Vries, de schoolverpleegkundige gaat hierover vertellen. De bijeenkomst is van 08:30 uur tot 9.30 uur. U bent van harte welkom.

Verkeersveiligheid schoolomgeving De Klimopschool
Binnenkort zullen de volgende maatregelen getroffen worden om de omgeving rond de school veiliger te maken.
1 Aanbrengen van schoolzone markering
2 Plaatsen van passende verkeersborden
3 Aanbrengen van een verkeersplateau(drempel).

Wij hopen dat de verkeersveiligheid via deze maatregelen enorm zal verbeteren.

Fietsweek
Vanaf maandag 13 mei staat de fietscontainer weer op onze school. Juf Wendy zal weer diverse activiteiten in deze week geven die met verkeer en fietsen te maken hebben. Tevens zullen de wijkagenten voor de bouw en onderbouw een workshop regelen m.b.t. veiligheid en de politie.

Herhaalde oproep gegevens van de leerlingen

Langs deze weg willen wij u vragen een mail te sturen naar onze school info@deklimopschool.nl met hierin uw adres en telefoonnummer.

Wij willen de juiste email adressen verzamelen. Als we de mailadressen van alle ouders hebben kunnen we beginnen met Mijn School Info (MSI). Dat programma kan dan gebruikt worden voor alle communicatie. Denk aan de nieuwsbrief, studiedagen, afspraken voor rapportbesprekingen, etc. Zo voorkomen wij ook dat u onverwachts niet te bereiken bent als er iets met uw kind aan de hand is.

Uiteraard gaan we ervan uit dat u doorgeeft aan de school als u verhuist naar een andere wijk, stad of land en uw kind dus niet meer naar onze school toe gaat. Zo weten wij waar uw kind naar toe gaat en voorkomen we vervelende situaties.
Woensdag

PRENTENBOEKENDAG in groep 2

Vanaf woensdag 22 mei krijgen de leerlingen van groep 2 elke week een prentenboek mee naar huis om samen met hun ouders in te lezen. De kinderen kiezen met juffrouw Jolanda in de klas een prentenboek uit.
Een leerling uit groep 8 gaat dit boek de eerste keer op school aan uw kind voorlezen. Daarna krijgt uw kind het boek een week lang mee naar huis om er samen met ouders, broer of zus in te lezen. Elke woensdag worden de boeken omgeruild. We starten hiermee op woensdag 22 mei om 8.30 uur met een uitleg aan de ouders. Wij hopen dat alle ouders van groep 2 daar bij kunnen zijn.

MR
Maandag 13 mei is er weer een overleg met de MR. Tevens is de MR nog opzoek naar nieuwe leden.

12 mei Moederdag
15 mei Teamdag (school gesloten)
20 mei Start entreetoets groep 7
23 mei Ouderochtend