Nieuwsbrief 14 juni

14-06-2019
website: www.deklimopschool.nl

Schoolreisje onderbouw:

De groepen 1, 2 en 3 zijn vorige week donderdag op schoolreis naar Monkey Town geweest. Hier hebben de kinderen de hele dag heerlijk gespeeld. Er was van alles te doen, zoals trampoline springen, klimmen, voetballen, airhockey en spelen in de ballenbak. Tussen de middag hebben hebben de kinderen lekker een frietje gegeten, en als afsluiting kreeg iedereen ook nog een ijsje.

Schoolreis Drievliet

Eindelijk was het dan zover! Op vrijdag 7 juni gingen de groepen 4, 5, 6 en 7 naar Drievliet. We gingen voor het eerst met de tram en dat was een succes. De kinderen hadden veel plezier in alle attracties en tussen de middag was er voor iedereen patat. Het bleef droog, pas op de terugweg begon het een beetje te regenen. Erg blij waren we met de hulp van de ouders die mee zijn gegaan. Hartelijk bedankt daarvoor.

School gesloten 28 juni

Op vrijdag 28 juni hebben de leerkrachten een marge/studiedag deze dag is de school gesloten.

Zomerschool Johan de Witt Scholengroep:
Voor leerlingen die na de zomervakantie naar groep 6, 7 of 8 gaan is er van alles te doen op de zomerschool. In de ochtend gaan we hard aan de slag om jouw vaardigheden voor Engels, Nederlands en rekenen te verbeteren en elke middag zullen we een leuke activiteit organiseren! Je wordt ingedeeld in een groepje van je eigen niveau.
Nieuw dit jaar is de cursus Op weg naar het VO. Deze cursus is bedoeld voor leerlingen die na de zomervakantie gaan beginnen op de middelbare school. De cursus biedt een programma waarmee de overgang van de basisschool naar de middelbare school soepel zal verlopen. Zo zal er aandacht zijn voor studievaardigheden en de kernvakken. Daarnaast doe je mee aan de activiteiten.
Kijk hier om in te schrijven:: https://www.johandewittscholengroep.nl/aanbod/brede-school#
De zomerschool is:
– 1 week lang – (Bij)les in de vakken Nederlands, Engels en rekenen van ervaren bijlesgevers
– Leuke activiteiten – Van 09:00 tot 15:00 uur – €10,- per week
Data 2018-2019:
20 augustus t/m 24 augustus

Ouders in de klas
Groep 1 en 2
Bij de kleuters is er op de woensdagochtend van 8.30 tot 9.00 inloopochtend.

Groep 3 tot en met 8
De eerste woensdag van de maand (3 juli) van 8.30 tot 9.15 kunnen wij de ouders in de klas ontvangen.

17-21 juni cito groep7
28 juni marge dag schoolgesloten